e-dialog is Austria’s largest agency specialized in data-driven advertising based in Vienna. We are experts in programmatic marketing, digital analytics, SEA, paid social, conversion optimization and email marketing.Be part of our Mission!
Data Scientist (m/w)
Responsibilities:
Enabling data-driven decision making by collecting, transforming, and visualizing data
Building and maintaining data structures and databases
Analyzing data to gain insight into business outcomes
Building statistical models to support decision-making
Creating machine learning models to automate and simplify key business processes
Integrating various data sources
Combining existing data sources (e.g. BigQuery) with Machine Learning APIs
Building recommendation engines
Requirements:
BSc in Computer Science or equivalent experience
Several years of experience as data scientist or data engineer
Expertise in creating Machine Learning models and Recommendation engines
Thorough technical knowledge in Python, R
Excellent knowledge of Google Cloud Platform, Google Analytics and BigQuery
Previous ETL and data warehousing experience is helpful
Fluent English language knowledge, German at intermediate level
Strong analytical and programmatic skills
Teamplayer, can-do attitude
Benefits:
Variety of projects with prestigious clients
Google trainings, certificates (Google Certified Data Engineer)
Participation on international conferences
Top office in Vienna city centre with height adjustable workstations with dual monitor
Possibility for home office, relocation to Vienna not required
Regular team events, fresh fruits, drinks, coffee for free in the kitchen
Annual pass for public transport
Work-life balance
The minimum annual gross salary for this position is EUR 40.000,-. The actual annual salary depends on your qualifications and professional experience.Should you be interested, feel free to send us your CV by filling the below application form.
Mit AdWords Smart Bidding konnten wir die Gebotstechnologie von Google optimal nutzen und die Wechselwirkungen zwischen allgemeinen und markenbezogenen Keywords analysieren.
Joan Hoban, Digital Business, T-Mobile
With the Google Marketing Platform we managed to create a sustainable solution to reduce the costs of banner creation to almost zero and achieved massive work relief for the online marketing team.
Andreas Hink, Chief Digital Officer, Globus
Durch die Facebook Kampagne, die e-dialog umgesetzt hat, konnten wir die Relevanz unserer Werbemittel steigern und die für uns relevanten Zielgruppen gezielt ansprechen. Das zeigte sich auch in einer Verdoppelung der Käufe und einer Reichweiten-Steigerung um 20%.
Mag. Thomas Saliger, Marketingleiter und Unternehmenssprecher der XXXLutz-Gruppe
Als Europas größtes Golfresort vertrauen wir seit mittlerweile 10 Jahren auf die Online Marketing Kompetenzen von e-dialog. In einem schnell-lebigen Business haben wir mit e-dialog einen stabilen Partner am Puls der Zeit.
Sandra Wimmer, Marketing Quellness und Golf Resort Bad Griesbach
Durch die aktuellen Botschaften und das gezielte Targeting in der von e-dialog umgesetzten Kampagne konnten wir qualitativ hochwertige Kontakte für kurier.at gewinnen.
Stephanie Mauerer, MBA, Head of Campaign Management, KURIER Digital
Online-Marketing hilft uns dabei, die Wiener Unternehmerinnen und Unternehmer noch gezielter und aktiver mit unseren Services anzusprechen. e-dialog sorgt dabei für die richtige Performance und trägt so maßgeblich zu unserem Erfolg bei.
Mag. (FH) Gian Paolo Spadola, Stv. Leiter Marketing Wirtschaftskammer Wien